Pomoc

Filtrowanie po słowach kluczowych

UltraPanel umożliwia precyzyjnie sterowanie rodzajem wyświetalnych aukcji w każdym z paneli osobno. Służy do tego funkcjonalność filtrowania aukcji po ich tytule. Podanie konkretnych słów filtrujących dla panelu możliwe jest poprzez wejście do tego panelu z listy paneli, a następnie wybranie z menu nawigacyjnego opcji "Wybór aukcji".

Filtrowanie aukcji po tytułach umożliwia określenie wyrazów albo całych fraz, które muszą, mogą albo nie mogą pojawić się w tytule. Dzięki temu w panelu zostaną wyświetlone tylko te aukcje, których tytuł spełnia zadane kryteria. Jest to bardzo wygodny mechanizm filtrowania, ponieważ raz zdefiniowane słowa kluczowe będą także dopasowywać się do wszystkich nowych aukcji w przyszłości. Jest to możliwe ponieważ nie filtrujesz aukcji po ich numerach identyfikacyjnych, ale po uniwersalnych wyrazach, które mogą zawierać w tytułach.

Słowa kluczowe definiuje się poprzez napisanie dowolnej ilości wyrazów (lub całych fraz) w polu edycyjnym.

  • Wyrazy piszemy kolejno oddzielając je spacją lub znakiem końca linii (w dowolnej ilości), np. kot pies mysz
  • Frazy wpisujemy w cudzysłowiu, np. "Ala ma kota" pies mysz

Wielkość użytych liter nie ma znaczenia. System rozróżnia trzy rodzaje słów kluczowych:

  1. słowa obowiązkowe (+) to wyrazy lub frazy, które muszą pojawić się w tytule aukcji (np. kot albo +kot albo "Ala ma kota" albo +"Ala ma kota" - zapisy z plusem i bez plusa są równoważne) - to domyślny rodzaj słowa kluczowego,
  2. słowa opcjonalne (?) to wyrazy lub frazy, które alternatywnie muszą się pojawić w tytule aukcji (np. ?kot ?mysz)- słowa takie definiuje się poprzedzając wyraz znakiem zapytania "?". Gdy w polu tekstowym znajduje się kilka takich słów oznacza to, że aby aukcja została wybrana do wyświetlania tytuł musi zawierać przynajmniej jeden z tych wyrazów (np. w przykładzie powyżej, albo kot, albo mysz, albo oba te wyrazy jednocześnie),
  3. słowa wykluczone (-) to wyrazy lub frazy, które nie mogą pojawić się w tytule aukcji (np. -kot albo -"Ala ma kota") - słowa takie definiuje się poprzedzając wyraz znakiem minusa "-". Jeśli choć jedno takie słowo pojawi się w tytule aukcji, aukcja nie zostanie wyświetlona w panelu.

Mechanizm taki pozwala na dużą swobodę w definiowaniu zakresu wyświetlanych aukcji w obrębie jednego panelu.

Przykłady filtrowania z użyciem słów kluczowych

Załóżmy, że posiadasz następujące aukcje:

  • NOWY PIĘKNY CZARNY SWETEREK PROMOCJA!
  • NOWY PIĘKNY CZERWONY SWETEREK PROMOCJA!
  • NOWY PIĘKNY CZARNY SWETEREK
  • NOWY PIĘKNY CZERWONY SWETEREK
  • NOWY PIĘKNY CZARNY ŻAKIET
  • NOWY PIĘKNY BRĄZOWY ŻAKIET
  • UŻYWANE SPODNIE JEANS ROZMIAR 36
  • UŻYWANE SPODNIE JEANS ROZMIAR 38
  • HIT NOWE SPODNIE JEANS KOLOR CZARNY
PRZYKŁAD 1

Chcesz propomować wszystkie sweterki. Potrzebujesz więc w słowach kluczowych panelu umieścić:

PANEL #1

 

SWETEREK

 

wyświetli:

  • NOWY PIĘKNY CZARNY SWETEREK PROMOCJA!
  • NOWY PIĘKNY CZERWONY SWETEREK PROMOCJA!
  • NOWY PIĘKNY CZARNY SWETEREK
  • NOWY PIĘKNY CZERWONY SWETEREK

komentarz: w panelu wyświetlą się tylko aukcji ze słowem SWETEREK w dowolnym miejscu w tytule.

PRZYKŁAD 2

Chcesz propomować osobno rzeczy nowe, osobno używane. Potrzebujesz więc dwóch paneli z następującymi słowami kluczowymi:

PANEL #1

?NOWY ?NOWE

wyświetli:

  • NOWY PIĘKNY CZARNY SWETEREK PROMOCJA!
  • NOWY PIĘKNY CZERWONY SWETEREK PROMOCJA!
  • NOWY PIĘKNY CZARNY SWETEREK
  • NOWY PIĘKNY CZERWONY SWETEREK
  • NOWY PIĘKNY CZARNY ŻAKIET
  • NOWY PIĘKNY BRĄZOWY ŻAKIET
  • HIT NOWE SPODNIE JEANS KOLOR CZARNY

komentarz: ponieważ aukcje z nowymi przedmiotami mają w tytule albo słowo NOWY albo słowo NOWE należy użyć alternatywnych słów kluczowych poprzedzonych pytajnikiem. Wybraną zostaną aukcje, które posiadają przynajmniej jedno słowo kluczowe ze wszystkich słów z pytajnikiem. Pominięte zostaną natomiast takie aukcje, które nie posiadają żadnego z tych słów w treści tytułu.

PANEL #2

UŻYWANE

wyświetli:

  • UŻYWANE SPODNIE JEANS ROZMIAR 36
  • UŻYWANE SPODNIE JEANS ROZMIAR 38

komentarz: to najprostszy rodzaj filtrowania, wymagamy aby w tytule pojawiło się po prostu słowo UŻYWANE.

PRZYKŁAD 3

Chcesz promować nowe rzeczy, które są obecnie w promocji. Robisz więc:

PANEL #1

?NOWE ?NOWY PROMOCJA

wyświetli:

  • NOWY PIĘKNY CZARNY SWETEREK PROMOCJA!
  • NOWY PIĘKNY CZERWONY SWETEREK PROMOCJA!

komentarz: zauważ, że kolejność wpisywania słów kluczowych nie ma znaczenia. Łączac słowo PROMOCJA razem z dwiema możliwościami NOWY lub NOWA stworzyłeś(aś) uniwersalny filtr do wyświetlania rzeczy w promocji.

PRZYKŁAD 4

A co jeśli chcesz promować piękne towary w kolorach czerwonym oraz brązowym, ale tylko takie, które nie są na promocji?

PANEL #1

PIĘKNY ?CZERWONY ?BRĄZOWY -PROMOCJA

wyświetli:

  • NOWY PIĘKNY CZERWONY SWETEREK
  • NOWY PIĘKNY BRĄZOWY ŻAKIET

komentarz: zauważ, że kolejność wpisywania słów kluczowych nie ma znaczenia. Łączac słowo PROMOCJA razem z dwiema możliwościami NOWY lub NOWA stworzyłeś(aś) uniwersalny filtr do wyświetlania rzeczy w promocji.