Pomoc

Jak panele aukcyjne zwiększają sprzedaż

W handlu tradycyjnym bardzo często stosuje się metodę wzajemnej sprzedaży produktów stawiając na półce blisko siebie produkty spokrewnione - tak aby zakup jednego produktu pociągał za sobą chęć zakupu drugiego (np. chipsy i przekąski na półce obok piwa).

Tę samą metodę możesz wykorzystać także w e-handlu. Możesz podnieść liczbę wyświetleń Twoich towarów stosując wzajemną reklamę na własnych aukcjach lub stronach WWW.

Polga to na wyświetleniu mini reklam twojego asortymentu na stronach z opisami poszczególnych przedmiotów. Dzięki temu zwiększasz szanse na zainteresowanie się klientów innymi towarami z asortymentu, czyli zwiększasz szansę na odwiedzenie ich stron, a w konsekwencji zakupu tych towarów. Możliwości są bardzo duże, bo przedmioty, które zareklamujesz, mogą być:

  • kolejnymi elementami kompletu produktów (np. garnki, patelnie, pokrywki z jednego kompletu sprzedawanego osobno),
  • produktami alternatywnymi (np. produkty w innej cenie, marki lub funkcji),
  • dodatkami uzupełniającymi całość (np. pasek do pary spodni),
  • lub też zupełnie innymi produktami (sprzedaż impulsywna, oszczędność na koszcie przesyłki zamawiając wiele towarów od jednego sprzedawcy).

 

Wszystkie wyżej wymienione możliwości możesz łatwo osiągnąć stosując panel aukcyjny UltraPanel. Panel aukcyjny jest to specjalny bloczek, który możesz osadzić na swojej aukcji albo na dowolnej stronie WWW. W tym bloczku wyświetlać będą się produkty, które aktualnie posiadasz w ofercie. Każdy produkt aktywnie reaguje na kliknięcie przenosząc klienta do strony z tym przedmiotem.

Na diagramie powyżej przedstawiony jest schemat jak wiele potencjalnych dodatkowych kliknięć może spowodować umieszczenie panelu aukcji UltraPanel w szablonie. Na aukcji nr 1 panel dodatkowo prezentuje 3 inne produkty o numerach 2, 3 i 4. Twój klient może zainteresować się innym przedmiotem i kliknąć przechodząc na twoją kolejną aukcję. Posiadając panel aukcyjny osadzony na w każdym szablonie na każdej aukcji sprawiasz, że przy każdym wyświetleniu aukcji klient ma szansę zobaczyć jeszcze inne Twoje aukcje.

Ilość produktów, które będą wyświetlane na raz (a więc wielkość panelu) możesz dobrać tak, aby odpowiadało to ilości miejsca jaką dysponujesz w szablonie aukcyjnym lub na stronie WWW. Możesz także dosotosować wiele innych aspektów działania panelu - w tym aspekty wizualne i funkcjonalne.